Este foi o libro en portugués que se nos propuxo como lectura desde o Fiadeiro literario Rosalía para o primeiro trimestre do curso 2013/2014.
Trátase dunha novela do 2007, o seu autor naceu en Lisboa no ano 1975, é Licenciouse en Filosofía e estudou Xornalismo e Escrita Creativa en Londres e Nova York. As súas obras foron traducidas a varios idiomas, polas que foi nominado e gañador de diversos premios literarios, como o coñecido Premio Literario José Saramago.
João Tordo especializouse en ‘romances’ policiais, lembrando ao autor Paul Auster polos ambientes urbanos e temas relativos ao submundo das grandes cidades. Esta cita de Auster figura figura na novela de Tordo “Afinal, a memória não é um acto de vontade. É uma coisa que acontece à revelia de nós próprios.”
Hotel Memória é unha novela ambientada na cidade de Nova York, onde un bolseiro europeo vive unha serie de inquietantes e perigosas aventuras; despois da morte inesperada e violenta da súa compañeira, Kim, ten que deixar a bolsa de estudos e chega a converterse en detective privado para investigar a desaparición dun fadista chamado David da Silva. Ao longo da investigación, o protagonista atópase por veces ao bordo da morte, pero finalmente consegue o seu propósito e desvela o segredo que esa desaparición escondía.
Este libro remóntanos á idea de fraxilidade asociada aos emigrantes que se atopan nun país descoñecido, sen os apoios da familia e amigos de toda a vida, alí deben sobrevivir e buscar unha nova vida con novas amizades e relacións. Móstranos tamén unha atmosfera de marxinalidade asociada ao mundo do fado, acercando ao lector tanto á cultura portuguesa como á vida no país americano.
Durante a xuntanza do Fiadeiro literario, alumnos e mestres expuxemos qué foi o que nos gustou do libro e cales foron os puntos débiles que lle atopamos. Ao estar escrita en portugués podería pensarse que a súa lectura sería un chisco complicada, pero polo xeral non tivemos máis complicacións que algunhas palabras soltas.
Coincidimos todos na particularidade de que o protagonista non teña unha identidade definida, só nos conta o que lle vai sucedendo e sabemos unicamente que o seu nome é Ismael e que é un bolseiro europeo que estuda para ser escritor. Coincidimos tamén na pouca conexión que hai entre a primeira e as posteriores partes da historia, como o feito de chamar aos personaxes cada vez dunha maneira distinta, -ás veces polo nome e outras polo apelido- o que dificultou o seguimento do argumento nalgunhas ocasións.
En xeral o libro gustou a todos os lectores, a pesares das pequenas pegas consideramos que se trata dunha historia interesante, que recomendamos para unha lectura entretida.